default-logo
Ring Oss: +46-(0)8-228770 

Konferenser och kurser

Multikanalstrategidagen 2018 – Digitala och Analoga marknadsstrategier i symbios

Beskrivning:

AI, Blockchain, Chattbotar och Dark Social. Begreppen är Många men hur skall man förhålla sig till dessa?

Duger gamla meriter i en snabbt föränderlig, digital värld? Många sitter och tittar på analysdata och jämför det man gjorde i år jämfört med förra året. Kan det vara dagstrots att prova nya saker och iterera? Är det dags att ändra förhållningssätt och att förändra? Företagen i dagens samhälle kommer att få tillgång till mer data, högre krav på avkastning, ökad programmatisk annonshandel, mer komplexa kundresor och en ökad efterfrågan av realtidsteknik som förutspår kunders beteende online. När en allt större andel av våra transaktioner flyttas till digitala kanaler kommer investeringarna i användarvänlighet och mätning att bli betydande. Samtidigt kommer gränserna mellan webb och mobilen samt kommunikation och e-handel att suddas ut. Även om du inte säljer fysiska produkter och transaktionerna främst sker offline kommer du tänka som en e- handlare som vill öka konverteringsgraden. Om man inte tänker relevans, konvertering och mätning är det risk att man halkar efter.

Hur skall man då som marknadsförare, som online-ansvarig, kommunikatör eller försäljare förhålla sig till detta och hur hänger saker och ting ihop. Big Data eller Smart data? Blockchain? Dark Social, AI? VR? Influncer marketing? Content marketing? Instagram, Snapchat, Facebook, LinkedIn, YouTube, Periscope, vilka plattformar passar mig bäst? Är det antingen eller? En kombination? Oavsett så är det viktigaste att förstå vad som driver försäljning.

Frågorna är många och behovet av mer kunskap om hur andra lyckas är stort. Detta sammantaget är anledningen till att vi vill se dig på Multikanalstrategidagen 2018 – digitala och analoga marknadsstrategier i symbios.

Moderator: Mattias Fahlen

Ur innehållet:

  • -Bered dig på plattformarnas världsherravälde.
  • -Därför satsade WeSafe på Inbound Marketing.
  • -Smart digital marknadsföring! Så maximerar du samspelet mellan kanalerna.
  • -Så här kan blockchain teknologin utveckla den digitala marknadsföringen
  • -Det verkliga värdet av Influencer Marketing. Så kan det bli slagkraftigt
  • -Artificiell intelligens revolutionerar marknadsföringen – så här kan den utveckla marknadsavdelningen.
  • -Eyetracking mäter vad dina kunder ser. Möjligheterna är enorma.
  • -Så mäter och följer vi effekterna av vår närvaro i de digitala och analoga kanalerna.
  • -Dark Social - så marknadsför man sig i dolda kanaler som Snapchat, Instagram Stories och Messenger
  • -Så kan du, med en kundcentrerad organisation utveckla och optimera närvaron i de sociala och digitala kanalerna och skapa förutsättningar för en kundupplevelse i världsklass!
  • -Därför ska du satsa på video i din marknadsföring!
  • -E-handeln B2B växer, men den skulle kunna vara mycket större. Så här övervinner du utmaningarna!
  • -Content och marketing automation som verktyg för att generera kvalitativa leads och driva försäljning för B2B.

Agenda:

Agenda

Ladda Ned Agenda

Vi beklagar, registrering för detta evenemang är nu stängd.

VänligenKontakta ossom du vill veta om det finns några platser kvar.

Vill du veta mera? Kontakta oss nu!

Kontakta Oss