default-logo
Ring Oss: +46-(0)8-228770 

Konferenser och kurser

Multikanalstrategidagen 2017 – Digitala och Analoga marknadsstrategier i symbios

Beskrivning:

Artficiell intelligens anpassar kundupplevelsen som aldrig förr. Det närmaste året kommer vi att få se ett rejält uppsving för digital marknadsföring. Vi kommer att få tillgång till mer data, högre krav på avkastning, ökad programmatisk annonshandel, mer komplexa kundresor och en ökad efterfrågan av realtidsteknik som förutspår kunders beteende online och mer.

I en nära framtid kommer större delen av våra digitala upplevelser grundas på personaliserat innehåll och gränssnitt. När en allt större andel av våra transaktioner flyttas till digitala kanaler kommer investeringarna i användarvänlighet och mätning att bli betydande. Samtidigt kommer gränserna mellan webb och mobilen samt kommunikation och e-handel att suddas ut.

Även om du inte säljer fysiska produkter och transaktionerna främst sker offline kommer du tänka som en e- handlare som vill öka konverteringsgraden. Om man inte tänker relevans, konvertering och mätning på en vanlig informationssajt är det risk att man halkar efter. Dagligen kan man läsa om nya trender och marknadstekniker som man måste hålla reda på.

Om man inte gör det så skräms man av att komma hopplöst efter. Hur skall man då som marknadsförare, som online-ansvarig, kommunikatör eller försäljare förhålla sig till detta och hur hänger saker och ting ihop. Big Data eller Smart data? Artificiell Intelligence? Virtual Reality? Influncer marketing? Content marketing? Instagram, Snapchat, Facebook, LinkedIn, YouTube, Periscope, vilka plattformar passar mig bäst?

Är det antingen eller? En kombination? Oavsett så är det viktigaste att förstå vad som driver försäljning. Det mesta handlar om expectations management; att bygga upp rätt sorts förväntningar och motsvara dem. Och detta gäller både B2C och B2B Frågorna är många och behovet av mer kunskap om hur andra lyckas är stort. Detta sammantaget är anledningen till att vi vill se dig på Multikanalstrategidagen 2017 – digitala och analoga marknadsstrategier i symbios.

Moderator: Mattias Fahlen

Ur innehållet:

  • -Hur ser framtidens marknadsmix ut?
  • -Amazons Alexa hotar Googles framtid, kommer virtuella assistenter och röstsök göra textsök irrelevant?
  • -Artificiell intelligens anpassar kundupplevelsen som aldrig förr och så här kan den stödja din marknadsföring.
  • -Därför ska du satsa på video i din marknadsföring!
  • -Så påverkas din marknadsföring av GDPR (EU:s nya dataskyddsförordning)
  • -Konvertering - från intresse till affär genom att förstå användarnas beteende.
  • -Chatbotar i sociala medier är de nya apparna. Så här kan de stödja affären
  • -Hur kan man mäta och analysera effekterna av digital och analog marknadsnärvaro. ▪Content Marketing – Så tar du fram en strategi.
  • -Breakout sessions med fokus på B2C och B2B.

Agenda:

Agenda

Ladda Ned Agenda

Pris: kr2,995.00

Starttid: 08:30
Sluttid: 17:00

Datum: 2017-11-16

Adress:
Hotel Birger Jarl
Birger Jarlsgatan 61 A
Stockholm
113 53
Karta och vägbeskrivning

Registreringsdetaljer

Personuppgifter

Övriga Uppgifter

Vill du veta mera? Kontakta oss nu!

Kontakta Oss